Σημαντική υποχώρηση κατά 20,1% κατέγραψε η αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία τους από τον ΣΕΑΑ. Η πτώση οφείλεται στη χαμηλή διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων, καθώς τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και κυρίως η έλλειψη ημιαγωγών επηρεάζει αρνητικά την παραγωγή στα εργοστάσια.
Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο οι ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων ανήλθαν σε 11.092, έναντι 13.875 τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Σε επίπεδο εξαμήνου (Ιανουάριος-Ιούνιος), η πτώση φθάνει το 6,1% (54.799 φέτος, έναντι 58.362 το 2021).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, το μερίδιο των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται με γρήγορο ρυθμό στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, υποχωρούν σταθερά τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή πετρελαίου. Το μερίδιο των βενζινοκίνητων οχημάτων έχει υποχωρήσει πλέον στο 47% και των diesel στο 10,7%.
Τον Ιούνιο οι πωλήσεις υβριδικών (HEV) ανήλθαν στο 32,1% (20,4% το σχετικό ποσοστό τον Ιούνιου του 2021), ενώ τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) και τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) είχαν συνδυαστικά μερίδιο 7,2% (5,9% τον Ιούνιο του 2021). Το ποσοστό PHEV και BEV για το πρώτο εξάμηνο του έτους φθάνει το 7,5% (έναντι 5,5% το 2021).
Την ίδια ώρα συνεχίζεται η… επέλαση των SUV, τα οποία αντιστοιχούν σε 1 στα δύο αυτοκίνητα που τίθενται σε κυκλοφορία στην Ελλάδα. Το μερίδιό τους κατά το πρώτο εξάμηνου του 2022 ανήλθε σε 54,4%, «κλέβοντας» πωλήσεις από άλλες κατηγορίες, όπως τα μικρομεσαία οικογενειακά και τα πολυμορφικά.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.