Μενού
  • Α-
  • Α+

Στη δεύτερη φάση πέρασε το κοινό πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης και του Volkswagen Group με τίτλο «Smart & Sustainable Island». Στόχος είναι η Αστυπάλαια να μεταμορφωθεί σε νησί-πρότυπο, όχι μόνο για τα ελληνικά αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, όπου όλες οι μετακινήσεις – τόσο για τους κατοίκους όσο και τους επισκέπτες – θα γίνονται από ηλεκτρικά οχήματα.  

Στην εκδήλωση που έγινε παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου Volkswagen, Χέμπερτ Ντις, παρουσιάστηκε η πρόοδος που έχει καταγραφεί στο project αλλά και τα επόμενα στάδια. Μετά την μεγάλη επιδότηση που έχει δοθεί σε ιδιώτες και επαγγελματίες της Αστυπάλαιας για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και scooter, αλλά και τη δωρεά ενός ηλεκτρικού ασθενοφόρου Volkswagen e-crafter από το γερμανικό όμιλο, σειρά παίρνει το πρόγραμμα δημόσιας συγκοινωνίας αλλά και κοινής χρήσης (car sharing) οχημάτων.

Στην Αστυπάλαια παρουσιάστηκε το ηλεκτρικό βαν ID. Buzz, το οποίο θα αναλάβει τα δρομολόγια της υπηρεσίας ASTYBUS, αντικαθιστώντας τα συμβατικά λεωφορεία. Καθώς δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη επίσημα στην Ευρώπη, μέχρι το φθινόπωρο τα σχετικά δρομολόγια θα γίνονται από ηλεκτρικά SUV ID.4. Από το φθινόπωρο και μετά, πέντε συνολικά ID. Buzz θα κυκλοφορούν όλο το χρόνο (όχι μόνο την τουριστική περίοδο δηλαδή), συνδέοντας αρκετά σημεία στο οδικό δίκτυο του νησιού. 

Μία ακόμη υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων, η οποία απευθύνεται κυρίως στους τουρίστες, είναι το astyGO. Μέσω της εφαρμογής astyMOVE την οποία θα κατεβάζουν στο κινητό τους, θα μπορούν να νοικιάζουν ένα από τα 18 διαθέσιμα ηλεκτρικά οχήματα ανάλογα με τις ανάγκες τους: ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen, ηλεκτρικά scooter Seat MÓ και ηλεκτρικά ποδήλατα από την Ducati.

Η χρέωση θα γίνεται με το λεπτό και ο χρήστης θα βλέπει στο κινητό του τηλέφωνο πού ακριβώς είναι σταθμευμένο το όχημα, αν είναι διαθέσιμο και το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας του. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι υπηρεσίες ASTYBUS και astyGO θα λειτουργούν πιλοτικά, ενώ η έναρξη της κανονικής τους λειτουργίας προγραμματίζεται για τον Οκτώβριο του 2022.

Για τους κατοίκους της Αστυπάλαιας, η ετήσια κάρτα για την υπηρεσία ASTYBUS κοστίζει 60 ευρώ. Για τους επισκέπτες, το ημερήσιο πάσο κοστίζει 10 ευρώ και το τριήμερο 25 ευρώ. Όσον αφορά τις υπηρεσίες κοινής χρήσης οχημάτων, η δίωρη μίσθωση του ID.3 κοστίζει 35 ευρώ.

Ένας από τους πυλώνες του προγράμματος στην Αστυπάλαια αφορά την παραγωγή «πράσινης» ενέργειας. Στην εκδήλωση εγκαινιάστηκε ένας μικρός φωτοβολταϊκός σταθμός ισχύος 20 kW, ο οποίος θα καλύπτει τις αρχικές ανάγκες φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο νησί, ενώ το δημόσιο δίκτυο φόρτισης έχει επεκταθεί και αποτελείται πλέον από διψήφιο αριθμό φορτιστών.

Το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή υβριδικού σταθμού παραγωγής ενέργειας για την αντικατάσταση των γεννητριών ντίζελ που εξυπηρετούν σήμερα το νησί. Σε πρώτη φάση θα εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά ισχύος τουλάχιστον 3 MW και υποδομή αποθήκευσης χωρητικότητας 7,2 MWh. Στη συνέχεια η υβριδική μονάδα θα επεκταθεί με τη σχεδιαζόμενη προσθήκη ανεμογεννήτριας. Εν τέλει θα καλύπτεται μέσω Ανανεώσιμων Πηγών τουλάχιστον το 80% των αναγκών της Αστυπάλαιας. Για την ανάδειξη παραγωγού έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός.

Το 2025 προγραμματίζεται να αρχίσουν στην Αστυπάλαια τα πρώτα δρομολόγια με αυτόνομα οχήματα, ενώ στόχος είναι έως το 2026 να έχει ολοκληρωθεί ο μετασχηματισμός του νησιού σε έξυπνο, βιώσιμο και με σύγχρονο ενεργειακό σύστημα.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.