Μενού
  • Α-
  • Α+

Πριν από ακριβώς μισό αιώνα, στα τέλη Μαΐου 1972, η Mercedes-Benz είχε παρουσιάσει στην έκθεση «Transpo 72» της Ουάσινγκτον, ένα περίεργο αυτοκίνητο. Η ESF 13 (με τα αρχικά να σημαίνουν Experimental Safety Vehicle) ήταν ένα πειραματικό όχημα. Παρά τον αριθμό 13, στόχος ήταν να φέρει… τύχη στους οδηγούς και τους επιβάτες των αυτοκινήτων της γερμανικής μάρκας που θα κυκλοφορούσαν τα επόμενα χρόνια. 

Η ESF 13 ενσωμάτωνε – σε πειραματικό στάδιο τότε – τεχνολογίες που είχαν ως αποστολή να περιορίσουν τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα. Ως βάση είχε χρησιμοποιηθεί η Mercedes-Benz 250, όμως το μήκος του αυτοκινήτου ήταν αυξημένο κατά 55 εκατοστά και το βάρος κατά 705 κιλά! Αυτό είχε συμβεί ως αποτέλεσμα αφενός της τοποθέτησης ζώνης απορρόφησης της ενέργειας σύγκρουσης στο εμπρός μέρος και αφετέρου του επιπλέον εξοπλισμού.

Η πειραματική Mercedes-Benz ήταν εξοπλισμένη με το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS (το οποίο έγινε στάνταρ στην S-Class παραγωγής του 1978), με αερόσακους για τον οδηγό, το συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με περιοριστές δύναμης για την αποφυγή τραυματισμού, εμπρός προβολείς αλογόνου με υαλοκαθαριστήρες, σημεία στο εσωτερικό καλυμμένα με αφρό για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης κ.α.

Κατά τη δεκαετία του ’70 η Mercedes-Benz είχε παρουσιάσει μία σειρά από πειραματικά αυτοκίνητο, όπως η ESF 05 του 1971 και η μετέπειτα ESF 22 του 1973, η οποία εκτίθεται στο μουσείο της γερμανικής μάρκας. Πλέον πρόσφατα αυτοκίνητα του προγράμματος, η ESF 2009 και η ESF 2019.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.