Μενού
  • Α-
  • Α+

Η μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα είναι ένα μέτρο που προωθείται στην Ευρώπη, τόσο για τον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας όσο και – κυρίως – για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Και στη χώρα μας το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030 προβλέπει τη δημιουργία ζωνών με όριο τα 30 χλμ./ώρα στα αστικά κέντρα.

Στην Ευρώπη, έως το 29% των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα αφορά πεζούς και δικυκλιστές. Η δημιουργία ζωνών με όριο τα 30 χλμ/ώρα θεωρείται ένα από τα βασικά μέτρα για τη μείωση του κινδύνου για τους πεζούς στις αστικές περιοχές, καθώς σε αυτή την περίπτωση οι οδηγοί έχουν περισσότερο χρόνο να αντιδράσουν και η ταχύτητα πρόσκρουσης είναι μικρότερη.  

Ποιος όμως θα επιβάλλει τη συμμόρφωση των οδηγών με τα νέα – αυστηρότερα – όρια ταχύτητας; Η Ford είναι ένας από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων που αναπτύσσει τεχνολογία geofencing (γεωεντοπισμού), η οποία θα περιορίζει αυτόματα την ταχύτητα των οχημάτων στις προκαθορισμένες ζώνες. Κάτι που σημαίνει ότι δεν θα είναι απαραίτητη η παρουσία καμερών για τον εντοπισμό των οδηγών που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.

Η Ford πραγματοποιεί στην Κολωνία της Γερμανίας – την έδρα της στην Ευρώπη – σχετικές δοκιμές τεχνολογίας γεωεντοπισμού, χρησιμοποιώντας το αμιγώς ηλεκτρικό βαν E-Transit. Εκτός από το όφελος στον τομέα της οδικής ασφάλειας, το σύστημα Geofencing Speed Limit Control θα βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν την επιβολή προστίμου λόγω ακούσιας παραβίασης του ορίου ταχύτητας. Το σύστημα Geofencing Speed Limit Control της Ford είναι δυνητικά πιο ευέλικτο και αποτελεσματικό από τα ενσωματωμένα συστήματα, και θα μπορούσε να χρησιμοποιείται στο μέλλον σε επαγγελματικά και επιβατικά οχήματα Ford.

«Η τεχνολογία συνδεδεμένων οχημάτων θα βοηθήσει ώστε η καθημερινή οδήγηση να γίνει ευκολότερη και ασφαλέστερη προς όφελος όλων, όχι μόνο εκείνου που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι» δήλωσε o Μάικλ Χουέν, διευθυντής του τμήματος City Engagement στη Ford Ευρώπης. «Ο γεωεντοπισμός μπορεί να εξασφαλίσει τη μείωση της ταχύτητας όπου – ακόμα και όποτε – είναι απαραίτητο για να συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας και τη δημιουργία ενός πιο ευχάριστου περιβάλλοντος.»  

Πώς λειτουργεί το σύστημα γεωεντοπισμού

Οι δοκιμές που θα διαρκέσουν έως τον Μάρτιο του 2023 είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της ομάδας Ford City Engagement, της δημοτικής αρχής της Κολωνίας και του Άαχεν, καθώς και των μηχανικών λογισμικού της Ford στο Πάλο Άλτο των ΗΠΑ. Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε συνδέει το όχημα με το σύστημα γεωεντοπισμού για τον εντοπισμό μέσω GPS και την ανταλλαγή δεδομένων. 

Ο οδηγός λαμβάνει τις πληροφορίες μέσω των ενδείξεων στο ταμπλό, με το νέο όριο ταχύτητας να αναβοσβήνει κάτω από την τρέχουσα ταχύτητα. Το αυτοκίνητο μειώνει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την γεωεντοπισμένη ζώνη. Ο οδηγός μπορεί να παρακάμπτει το σύστημα και να απενεργοποιεί τον έλεγχο ορίου ταχύτητας ανά πάσα στιγμή.

Στο μέλλον, το σύστημα Geofencing Speed Limit Control της Ford θα μπορούσε να επιτρέψει στους οδηγούς να ορίζουν τις δικές τους ζώνες γεωεντοπισμού σε ταχύτητες έως και 20 χλμ/ώρα, συμπεριλαμβανομένων αμαξοστασίων και ιδιωτικών εγκαταστάσεων. Τα όρια ταχύτητας θα μπορούν επίσης να ορίζονται δυναμικά, για να λαμβάνουν υπόψη τοπικούς κινδύνους, προσωρινά οδικά έργα και την ώρα της ημέρας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.