Σθεναρή... αντίσταση στην ηλεκτροκίνηση επιδεικνύει η αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, γνωστών ως βαν. Η μικρή αυτονομία και το περιορισμένο δίκτυο φόρτισης φαίνεται πως «τρομάζουν» τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις στο να επιλέξουν ηλεκτρικά βαν για τον εταιρικό τους στόλο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το μερίδιο των επαναφορτιζόμενων βαν (αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά) ανήλθε το 2021 στην ΕΕ στο 3% (το αντίστοιχο μερίδιο το 2020 ήταν 2%). Το μερίδιο υπολείπεται σημαντικά του αντίστοιχου για τα επιβατικά αυτοκίνητα, το οποίο ανήλθε το 2021 στο 18% (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά), έναντι 10,5% το 2020.
Το πετρέλαιο παραμένει το πιο δημοφιλές καύσιμο στα επαγγελματικά οχήματα, λόγω του μικρότερου κόστους αγοράς και της χαμηλότερης κατανάλωσης συγκριτικά με τη βενζίνη. Το μερίδιο του ντίζελ το 2021 στην ΕΕ ανήλθε σε 90,2%, ελαφρά μειωμένο σε σχέση με το 2020 (92,4%). Μάλιστα σε ορισμένες από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές αγορές καταγράφηκε άνοδος στις ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων βαν: Ιταλία +8,6% και Γαλλία +4%.
Ελαφρά άνοδο κατέγραψε το μερίδιο των βαν με καύσιμο τη βενζίνη, από 3,4% το 2020 στο 3,8% το 2021. Το μερίδιο υβριδικών βαν (όσων δηλαδή δεν φορτίζουν την μπαταρία από εξωτερική πηγή αλλά κατά την κίνηση του οχήματος) αυξήθηκε το 2021 στο 1,6%, από 0,9% το προηγούμενο έτος. Τέλος, σχεδόν σταθερό παρέμεινε το μερίδιο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα (π.χ. φυσικό αέριο), από 1,3% το 2022 στο 1,4% το 2021.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.