Μενού
  • Α-
  • Α+

Με την ψήφιση από την ολομέλεια της Βουλής της τροπολογίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας το βράδυ της Τετάρτης 9 Φεβρουαρίου, επεκτάθηκε και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5b η υποχρέωση καταβολής περιβαλλοντικού τέλους 1.000 ευρώ προκειμένου να εισαχθούν από το εξωτερικό. Πρόκειται για αυτοκίνητα ηλικίας περίπου 8 ετών, τα οποία μέχρι σήμερα δεν πλήρωναν το σχετικό τέλος.

Πάντως, με νομοθετική βελτίωση που κατέθεσε ο Υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος για την αποφυγή αιφνιδιασμού της αγοράς, δόθηκε παράταση έως και την 1η Μαρτίου 2022 στην προθεσμία υποβολής των δηλώσεων άφιξης οχημάτων Euro 5b για την εξαίρεσή τους από το περιβαλλοντικό τέλος των 1.000 ευρώ. 

Εκτιμάται ότι τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας που περιμένουν να εισαχθούν στη χώρα μας ανέρχονται σε περίπου 2.000. «Με την ψυχή στο στόμα θα κάνουμε τις διαδικασίες ώστε να περάσουν τα ελληνικά σύνορα μέχρι τη συγκεκριμένη ημερομηνία», δήλωσε στο reader.gr ο Κωνσταντίνος Κυράτσος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ). «Μετά, τα αυτοκίνητα που θα εισάγονται από το εξωτερικό θα είναι μόνο Euro 6. Θα είναι λίγα αυτοκίνητα και με υψηλές τιμές. Δεν θα υπάρχουν πλέον φθηνά μεταχειρισμένα στην αγορά», ανέφερε ο κ. Κυράτσος.

Υπενθυμίζεται ότι περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ ίσχυε ήδη στα μεταχειρισμένα Euro 5a, ενώ στα Euro 4 το ποσό ανέρχεται σε 3.000 ευρώ. Επίσης, έχει απαγορευτεί η εισαγωγή και ταξινόμηση παλαιών αυτοκινήτων, προδιαγραφών Euro 1, Euro 2 και Euro 3. Από την απαγόρευση εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των 30 ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν ως ιστορικά.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.