Μενού
  • Α-
  • Α+

Χτίζοντας μια πληρέστατη γκάμα από SUV μοντέλα στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, η Toyota δεν κρύβει τη φιλοδοξία της να ανέβει τα σκαλιά της εμπορική καταξίωσης στην Ευρώπη τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Στην Ελλάδα η Toyota έχει εδραιωθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων εδώ και πολλά χρόνια, ωστόσο η έκρηξη στις πωλήσεις των B-SUV την είχε αφήσει εκτεθειμένη στις απειλές της Peugeot -του νούμερο 2 της ελληνικής αγοράς- η οποία διαθέτει στη γκάμα της το πιο δημοφιλές της κατηγορίας, το 2008.

Το Yaris Cross ήρθε την κατάλληλη στιγμή -αν και το απλό Yaris συνεχίζει να αλώνει στις πωλήσεις- για να ενισχύσει περαιτέρω την Toyota. Το πόσο, μάλλον θα το εκτιμήσουμε στο τέλος της δοκιμής.

Η πρώτη επαφή με το Toyota Yaris Cross

Οι εικόνες του μοντέλου είναι προφανώς αποκαλυπτικές της αισθητικής του, αλλά η τοποθέτηση ενός αυτοκινήτου στις πραγματικές διαστάσεις κρύβει πολλές φορές εκπλήξεις: ευχάριστες και δυσάρεστες.

Αυτή του Toyota Yaris Cross ήταν από τις ευχάριστες, καθώς το μοντέλο, παρά την προφανή διάθεση των σχεδιαστών του να εντυπωσιάσουν με πολλές γωνίες, δεν ξεπερνά το μέτρο και παραμένει σύγχρονο, κομψό και δυναμικό, χωρίς να προκαλεί.

Το μόνο «παρατράγουδο» από αισθητική άποψη είναι το μεγάλο κενό που δημιουργείται ανάμεσα στους τροχούς και τους θόλους ειδικά πίσω (με διάμετρο ζάντας 17'' στην έκδοση Style).

Εσωτερικά η εικόνα είναι σύγχρονη μεν αλλά όχι εντυπωσιακή. Τα πάντα είναι στις σωστές θέσεις -αν και την πρώτη φορά ο οδηγός θα ψάχνει εναγωνίως το λεβιέ ανοίγματος της πόρτας. Ο οποίος είναι σε ιδιαίτερα εργονομική θέση, αλλά πολύ βαθιά τοποθετημένος στην επένδυση της πόρτας. Αρκετές είναι επίσης οι θέσεις για μικρά καθημερινά αντικείμενα, ενώ ο εξοπλισμός πολύ καλός.

Το μέγεθος μετράει και στο Toyota Yaris Cross

Συγκριτικά με το Yaris, το Cross είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις, οπότε οι χώροι που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές είναι πολύ καλύτεροι. Από την άλλη πλευρά, με μήκος 4,18 μέτρα και πλάτος 1,765 υπολείπεται αρκετών ανταγωνιστών του. Αυτό το γεγονός αποτυπώνεται και στους χώρους. Αντικειμενικά καλοί για τέσσερα άτομα, δεν θα επιτρέψουν τη μεταφορά 5ου ενήλικα, ενώ και ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι επαρκής μόνο για ύψη έως 1.75 – 1.80 μέτρων το μέγιστο.

Ο χώρος αποσκευών είναι γαλαντόμος με 397 λίτρα όγκου και σωστή διάταξη, ενώ το μετακινούμενο σε δύο επίπεδα και αφαιρούμενο πάτωμα εξασφαλίζει επιπλέον δυνατότητες διαμόρφωσης. Ένα πολύ θετικό στοιχείο του Toyota Yaris Cross -ειδικά για αυτούς τους οδηγούς που θα εκμεταλλευτούν τις εκτός δρόμου δυνατότητές του χάρη στα 17 εκατοστά της απόστασης του πατώματος από το έδαφος- είναι ότι κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ υπάρχει ελεύθερος χώρος για ρεζέρβα ανάγκης. Παρότι το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε μόνο κιτ επισκευής ελαστικού.

Τα πάντα όλα για την ασφάλεια

Με μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, 7 αερόσακους και μια μελετημένη δομή του αμαξώματος, το Toyota Yaris Cross απέσπασε με ευκολία την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα αξιολόγησης νέων αυτοκινήτου EuroNCAP.

Από τη δοκιμή διαπιστώσαμε μια υπερ-ευαισθησία του συστήματος προειδοποίησης και αυτόματης πέδησης σε περίπτωση πιθανού ατυχήματος, μόνο όμως κατά το πρώτο σκέλος, αυτό δηλαδή της προειδοποίησης. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, όλα τα συστήματα εργάστηκαν σωστά.

Εξοπλισμός που διευκολύνει αφάνταστα

Η έκδοση Style της δοκιμής διέθετε αρκετά στοιχεία εξοπλισμού, κατά βάση πολύ πρακτικά. Ένα από τα πλέον σημαντικά στην καθημερινότητα είναι αυτό της εισόδου και εξόδου χωρίς κλειδί, ενώ ο αυτόματος κλιματισμός, η ασύρματη φόρτιση κινητού, η αυτόματη λειτουργία των φώτων, των υαλοκαθαριστήρων και της μεγάλης σκάλας, μαζί με την κάμερα οπισθοπορείας και το προσαρμοζόμενο cruise control, αποτελούν τα πιο χρήσιμα.

Προσθέστε τα φώτα LED παντού, το διαιρούμενο και αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, καθώς και τα 4 ηλεκτρικά παράθυρα και θα διαπιστώσετε ότι το μόνο που λείπει είναι οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες. Σε επίπεδο παροχών συνδεσιμότητας έχουν και πάλι πληρότητα, με μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό 9 ιντσών να παίζει το ρόλο του κέντρου ελέγχου του συστήματος πολυμέσων Toyota Smart Connect. Αυτό υποστηρίζει και τις υπηρεσίες MyToyota, μιας εφαρμογής που σας επιτρέπει στο χρήστη να είστε πάντα online συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του και προσφέρει επίσης αρκετές πρακτικές δυνατότητες, όπως προγραμματισμό διαδρομής από απόσταση.

Πόσο γρήγορο και οικονομικό είναι το Toyota Yaris Cross;

Ως full hybrid, το Toyota Yaris Cross χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με βάση τον κύκλο Άτκινσον και χάρη στην πολύ υψηλή συμπίεση που φτάνει στο 14:1, επιτυγχάνει θερμοδυναμική απόδοση περίπου 40%, την υψηλότερη παγκοσμίως για κινητήρες βενζίνης. Ο κινητήρας αυτός επικουρείται από έναν ηλεκτρικό, που είναι συνδεδεμένος μέσω αυτόματου συμπλέκτη με το κιβώτιο και μπορεί να μεταδίδει κίνηση στους τροχούς σε συνδυασμό με το θερμικό κινητήρα ή μόνος του.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του αυτοκινήτου, με χωρητικότητα 4,3 Αh, φορτίζονται αυτόματα κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου ή το φρενάρισμα, χωρίς την ανάγκη εξωτερικής πηγής. Σε αντίθεση με τα ήπια υβριδικά αυτοκίνητα, το Toyota Yaris Cross έχει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας με ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα, ενώ και στα προγράμματα οδήγησης υπάρχει επιλογή EV, όπου δεν ενεργοποιείται το μοτέρ εσωτερικής καύσης, παρά μόνο το ηλεκτρικό. Αρκεί να υπάρχει επαρκής ποσότητας ενέργεια στη μπαταρία.

Το σύστημα λειτουργεί εντελώς αυτόματα και μεταδίδει ισχύ 116 ίππων και ροπή 207 Nm στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου CVT, δηλαδή συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Τα νούμερα είναι πολύ καλά για ένα αυτοκίνητο που το βάρος του κυμαίνεται στα 1.250 κιλά περίπου, ωστόσο οι επιδόσεις είναι επαρκείς μέν, αλλά όχι δυναμικές. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 11,2 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 170 χλμ.

Στις χαμηλές ταχύτητες, το Toyota Yaris Cross επιταχύνει άμεσα και γρήγορα, ενώ μόνο όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν αρκετά, οι ρεπρίζ δείχνουν αργές, λόγω της ολίσθησης που επιτρέπει το κιβώτιο CVT αλλά και του γεγονότος ότι η υποβοήθηση του ηλεκτρικού κινητήρα μειώνεται, ειδικά αν η επάρκεια ενέργειας στις μπαταρίες είναι μικρή.

Σε κάθε περίπτωση, το Yaris Cross Hybrid δεν βασίζεται στις επιδόσεις του για να εντυπωσιάσει, αλλά στην ευκολία οδήγησης, στην άνεση και στην οικονομία. Η πρώτη, λόγω αυτόματου κιβωτίου είναι δεδομένη, η δεύτερη επικουρείται από τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το συνολικά χαμηλό θόρυβο, ενώ η τρίτη δεν έχει αντίπαλο. Εντός του αστικού ιστού άνετα η μέση κατανάλωση μένει μόνιμα κάτω από τα 5 λίτρα, ενώ με συνετή οδήγηση μπορεί να φτάσει και στα 4.0.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του, εκτός του διακόπτη EV για αμιγή ηλεκτρική λειτουργία, έναν ακόμα με δύο επιπλέον προγράμματα οδήγησης εκτός του στάνταρ: τα ECO και PWR (Power). Το δεύτερο σπάνια θα χρειαστεί, ενώ το πρώτο είναι το ενδεδειγμένο για χρήση εντός πόλης.

Πως τα καταφέρνει το Toyota Yaris Cross με τον ανταγωνισμό;

Η συνολική αίσθηση που αφήνει το Toyota Yaris Cross στον οδηγό του είναι απόλυτα θετική. Όπως κάθε Toyota, δεν έχει ιδιαιτερότητες που απαιτούν προσαρμογή του οδηγού και νιώθεις οικεία πίσω από το τιμόνι του, ακόμα και στην πρώτη επαφή. Με το αυτόματο κιβώτιο, την άπλετη ορατότητα και την ψηλή θέση οδήγησης, είναι απολαυστικό στην πόλη αλλά και εκτός αυτής. Τέλος η οικονομία καυσίμου είναι απαράμιλλη -αν μιλάμε για μοντέλα που καταναλώνουν μόνο βενζίνη, καθώς κάποια μικρά diesel, lpg και CNG καταφέρνουν να προσφέρουν το ίδιο ή χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο.

Εκεί που το Yaris Cross δεν είναι ακαταμάχητο είναι στους χώρους και στη συνολική εικόνα του εσωτερικού. Επίσης στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς χωρίς να υπολείπεται σημαντικά, δεν προσφέρει κάτι περισσότερο από ασφαλή συμπεριφορά και ευελιξία. Ωστόσο, δεν θα αργήσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, γιατί από οικονομική άποψη είναι εξαιρετικά τοποθετημένο. Ακόμα και στην υβριδική του εκδοχή, δύσκολα θα σταθεί δίπλα του SUV της κατηγορίας B με συμβατικό κινητήρα βενζίνης και ανάλογο εξοπλισμό, καθώς κοστίζει 23.660 ευρώ στη διαμόρφωση της δοκιμής.

Η τιμή της βασικής -από άποψη εξοπλισμού- έκδοσης Active, ξεκινά από τα 20.320 ευρώ με το υβριδικό σύστημα κίνησης και από τα 17.470 ευρώ με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων ισχύος 125 ίππων. Προσθέστε στα παραπάνω ότι το υβριδικό:

  • Δεν υπόκειται σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας
  • Κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας
  • Καλύπτεται από έξι έτη εγγύησης για τα μηχανικά μέρη ...
  • ...και από 11 έτη εγγύηση για τη μπαταρία στις υβριδικές εκδόσεις

Τέλος συνοδεύεται από τη δικαιολογημένη φήμη αξιοπιστίας των Toyotα, καθιστώντας άμεσα αντιληπτό γιατί και το 2022 η ιαπωνική μάρκα αναμένεται να ρίξει άγκυρα στην κορυφή των πωλήσεων.

https://www.youtube.com/watch?v=l4vfO-P09CQ
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.