Το φθηνότερο «κανονικό» ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ευρωπαϊκής αγοράς, το Dacia Spring, σαρώνει σε πωλήσεις αλλά και βραβεύσεις, καθώς είναι το μοναδικό με αρχική τιμή αρκετά κάτω από τα 20.000 ευρώ, μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 επιβάτες και έχει εμβέλεια που ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα με μια φόρτιση στην πόλη.
Είναι το Dacia Spring το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης;
Με βάρος μόλις 970 κιλά -πούπουλο με τα δεδομένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων- και μήκος 3,734 μέτρων, το νέο Dacia Spring είναι ένα καθαρόαιμο όχημα πόλης. Παρά τις πολύ μικρές διαστάσεις, το υπερυψωμένο τύπου SUV αμάξωμα επιτρέπει την άριστη εκμετάλλευση των χώρων, με αποτέλεσμα άνετες θέσεις για 4 άτομα και 290 λίτρα διαθέσιμο όγκο αποσκευών.
To Dacia Spring, λόγω διαστάσεων και βάρους, δεν απαιτεί κινητήρα μεγάλης ισχύος ούτε μπαταρίες τεράστιας χωρητικότητας, με άμεσο όφελος τη γρήγορη φόρτιση, ακόμα και αν αυτή πραγματοποιείται σε απλή οικιακή πρίζα.
Πιο συγκεκριμένα, σε μια ελαφρά ενισχυμένη οικιακή σούκο πρίζα με ασφάλεια 16Α το Spring φορτίζει πλήρως σε 8 ώρες και 30 λεπτά, με wallbox 7,4 kW σε λιγότερο από 5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή 30 kW DC (συνεχούς ρεύματος), φτάνει το 80% της χωρητικότητας των μπαταριών του σε 50 περίπου λεπτά.
Σε επίπεδο επιδόσεων ο μικρός ηλεκτρικός κινητήρας των μόλις 44 ίππων, αλλά με 125 Nm ροπή από την πρώτη στροφή λειτουργίας του, εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-50 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δλ. Για την επίτευξη των 100 χλμ./ώρα ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει αρκετά ωστόσο, δηλαδή 19,1 δλ. Με τα δεδομένα της αποκλειστικά αστικής χρήσης, οι επιδόσεις και η μέγιστη ταχύτητα είναι περισσότερο από ικανοποιητικές.
Η επίτευξη εμβέλειας 230 χιλιομέτρων σε μικτή χρήση ή 305 εντός πόλης με μια πλήρη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου χωρητικότητας 27,4 kWh, σημαίνει ότι επιτυγχάνονται μέρες χρήσης χωρίς ανάγκη ενδιάμεσης φόρτισης.
Αισθητικά το νέο Dacia Spring ξεχωρίζει ευχάριστα, έχοντας περιπετειώδη και νεανικό χαρακτήρα τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό. Το ψηφιακό ταμπλό με το 7'' σύστημα multimedia θα είναι στάνταρ σε κάποιες εκδόσεις εξοπλισμού. Ειδικά η έκδοση Business που απευθύνεται σε εταιρείες ενοικίασης και κοινής χρήσης οχημάτων, θα έχει εγκατεστημένο όλο το hardware και software που είναι αναγκαίο για τον απομακρυσμένο, μέσω κινητού, έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Dacia Spring δεν προσφέρει στοιχεία πολυτέλειας, ωστόσο σε ότι αφορά την πρακτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια δεν κάνει εκπτώσεις. Κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία φώτων, 6 αερόσακοι, σύστημα αυτόματης πέδησης και προειδοποίησης για την αποφυγή ατυχήματος και πολλά ακόμα στοιχεία βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ ανάλογα με την έκδοση θα διατίθενται βασικά ή αρκετά προηγμένα συστήματα πολυμέσων.
Τιμή που... ηλεκτρίζει στη Γερμανία για το νέο Dacia Spring
Το νέο Dacia Spring κυκλοφορεί ήδη στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπου η αποδοχή του είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Έχοντας λανσαριστεί στα τέλη Μαρτίου 2021, το Dacia Spring έχει καταγράψει περισσότερες από 43.000 παραγγελίες.
Λογικό, αν συνεκτιμηθεί και η τιμή, ειδικά στη Γερμανία, που πραγματικά δεν... υπάρχει. Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο κοστίζει 20.490, όπως μπορείτε να δείτε και στην αρχική σελίδα του σχετικού επίσημου site της μάρκας στη συνέχεια. Ωστόσο, με το bonus ηλεκτροκίνησης που προσφέρει η γερμανική κυβέρνηση, ύψους 9.570 ευρώ, η τιμή αγοράς πέφτει στα 10.920 ευρώ, καθιστώντας το Dacia Spring μοναδική ευκαιρία.
Στη Γαλλία, αντίστοιχα, η αρχική τιμή είναι σημαντικά χαμηλότερη, στα 17.390 ευρώ, ενώ το eco bonus που προσφέρει η γαλλική κυβέρνηση ανέρχεται στα 4.695 ευρώ. Έτσι, το Dacia Spring μπορεί να αγοραστεί με μόλις 12.695 ευρώ, όπως μπορείτε να δείτε και στην εικόνα που παραθέτουμε στη συνέχεια.
Βραβευμένο για το μοναδικό value for money
Τα βραβεία Autobest για το 2021, του θεσμού που αποτελείται από 32 δημοσιογράφους από ισάριθμες ευρωπαϊκές χώρες, ανέδειξαν το Dacia Spring ως το Ευρωπαϊκό Best Buy Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022. Επικρατώντας άνετα του ανταγωνισμού, η κριτική επιτροπή επέλεξε το Dacia Spring, όχι απλά ως το καλύτερο, αλλά και ως το πιο συμφέρον αυτοκίνητο ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Λογικό με αυτές τις τιμές, που θα θέλαμε να τις δούμε και στη χώρα μας, όταν εισαχθεί το μοντέλο, το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.