Μενού
  • Α-
  • Α+

Παρά το γεγονός ότι οι παραγγελίες νέων αυτοκινήτων αυξάνονται συνεχώς και οι χρόνοι παράδοσης ξεπερνούν τους 6 και 8 μήνες, οι ταξινομήσεις τους τελευταίους μήνες αλλά και τον Οκτώβριο παρουσιάζονται σημαντικά μειωμένες.

Το πρόβλημα αφορά στη μειωμένη παραγωγή λόγω έλλειψης ημιαγωγών και την συνακόλουθη ελάχιστη διαθεσιμότητα, ειδικά πολύ δημοφιλών νέων αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά στην Ελλάδα.

Το παραπάνω γεγονός γεννά το παράδοξο δεδομένο τεράστιας ζήτησης αλλά ελάχιστων πωλήσεων. Οι αριθμοί αποτελούν την απόδειξη: Σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020, ο φετινός παρουσιάζει μια κάμψη της τάξης του 7,5%.

Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης ήταν 6.847 τον περσινό Οκτώβριο, ενώ τον φετινό 6.336. Σε σχέση με μια χρονιά κανονικότητας, όπως το 2019, τα πράγματα είναι λίγο χειρότερα, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί.

Μεγάλη ζήτηση για SUV, υβριδικά και ηλεκτρικά

Αναφορικά με τον τύπο αμαξώματος που επέλεξαν οι περισσότεροι Έλληνες, τα SUV ήταν και πάλι οι απόλυτοι κυρίαρχοι σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους, εκτός της A. Μάλιστα, το πρώτο δεκάμηνο του 2021 τα SUV ξεπέρασαν σε μερίδιο ταξινομήσεων το 50%, κατακτώντας ένα κυριαρχικό 57%, έναντι 46% περίπου του 2020.

Σε επίπεδο μάρκας, αυτή που προτίμησαν οι Έλληνες τον Οκτώβριο ήταν η Hyundai, η οποία πραγματοποίησε ένα ράλι πωλήσεων κατακτώντας την πρώτη θέση από την Toyota και την Peugeot, με τις οποίες συνέθεσαν το top 3 της ελληνικής αγοράς.

Το πρώτο δεκάμηνο όμως σταθερά πρώτη παραμένει η Toyota, η οποία ακολουθείται από την Peugeot και τη Hyundai, ενώ την πεντάδα κλείνουν οι Volkswagen και η Opel. Όλες, παραδοσιακά πολύ ισχυρές εμπορικές δυνάμεις στην ελληνική αγορά.

Στην προτίμηση κινητήρων τη μερίδα του λέοντος κρατούν αυτοί με καύσιμο τη βενζίνη και ποσοστό 43%, αλλά με φθίνουσα τάση. Μεγάλη είναι η μείωση στη ζήτηση diesel, που πλέον έχουν ένα μερίδιο μόλις 16,6|%. Κερδισμένη είναι συνολικά η ηλεκτροκίνηση, καθώς υβριδική, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας, κερδίζουν 9,8% και 5,8% αντίστοιχα τον φετινό Οκτώβριο, σε σχέση με τον περσινό.

Οι κινητήρες βενζίνης διπλού καυσίμου τέλος -με φυσικό αέριο (CNG) ή υγραέριο (LPG)- βρίσκονται περίπου στο ίδιο επίπεδο με πέρυσι όσον αφορά τη ζήτησή τους, με μικρά όμως ποσοστά συμμετοχής επί του συνόλου που φτάνουν αντίστοιχα στο 1,4% και 2,7%.

Πηγή γραφημάτων: ΕΛΣΤΑΤ

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.