Έντεκα χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση, τρία χρόνια από το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του στη χώρα μας και δύο εκατομμύρια αντίτυπα μετά, το Dacia Duster συνεχίζει να κινείται με αξιοθαύμαστη ακρίβεια στην οδό της επιτυχίας.
Προσιτό αλλά χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση, συμπαγές και ταυτόχρονα εξαιρετικά ευρύχωρο, το Dacia Duster υπήρξε ανέκαθεν μια εξαιρετική λύση αστικής μετακίνησης, διαχείρισης των οικογενειακών αναγκών αλλά και απόδρασης στα πιο απομακρυσμένα σημεία του πλανήτη.
Χωρίς εξεζητημένες τεχνικές λύσεις που αυξάνουν το κόστος αλλά με προσοχή στις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, κατάφερε να αποτελέσει για ένα τεράστιο αριθμό οδηγών την ιδανική λύση βελτίωσης της καθημερινότητάς τους.
Στο ίδιο δρόμο, πολύ πιο αποτελεσματικά
Όπως η πρώτη, έτσι και η δεύτερη γενιά του Dacia Duster -η οποία πλέον δέχθηκε μια σειρά βελτιωτικών επεμβάσεων τόσο σε αισθητικό, όσο και σε μηχανολογικό επίπεδο- είχαν στόχο να αλλάξουν τις ισορροπίες στην κατηγορία των SUV και τα κατάφεραν.
Με εκδόσεις δικίνητες και τετρακίνητες, πλειάδα κινητήρων βενζίνης, diesel αλλά και διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG, κατάφεραν να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος των αγοραστών της κατηγορίας των συμπαγών SUV, με κόστος ενός τυπικού μικρού συμβατικού αυτοκινήτου της κατηγορίας B.
Το ανανεωμένο Dacia Duster συνεχίζει ακριβώς στο ίδιο μονοπάτι της κορυφαίας σχέσης κόστους/αξίας, με βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης και αισθητικής.
Τα νέα στοιχεία
Το ανασχεδιασμένο Duster υιοθετεί τη νέα αισθητική ταυτότητα της Dacia, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα νέα Sandero Streetway και Stepway. Τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν και τα φώτα ημέρας σε σχήμα πλάγιου ‘Y’. Από αυτό του μοτίβο άντλησε έμπνευση και η σχεδίαση της νέας τρισδιάστατης χρωμιωμένης μάσκας. Το πιο μοντέρνο εμπρός μέρος ενισχύει ακόμα περισσότερο την έντονη προσωπικότητα του νέου Duster.
Τα εμπρός φώτα (τύπου ECOLED), αλλά και τα πίσω, ενσωματώνουν τη νέα φωτιστική υπογραφή της Dacia. Το Duster είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με εμπρός φλας τεχνολογίας LED. Η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται και στα φώτα πορείας (που διαθέτουν στάνταρ αυτόματη ενεργοποίηση) και σε αυτά που φωτίζουν την πινακίδα κυκλοφορίας, για χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενεργείας και καλύτερο φωτισμό
Αεροδυναμική βελτίωση για μεγαλύτερη οικονομία
Χάρη στη συνεργασία σχεδιαστών και μηχανικών, η αεροδυναμική του ανανεωμένου Duster εξελίχθηκε παράλληλα με τη σχεδίασή του. Το νέο πίσω σπόιλερ και οι νέες ζάντες αλουμινίου, 16 και 17 ιντσών, έχουν δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα. Οι βελτιώσεις στον τομέα του περιορισμού των εκπομπών του CO2 (νέες πλήμνες τροχών και ελαστικά, φωτισμός LED) καθώς και ο χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας (SCx) επιτυγχάνουν μείωση των εκπομπών του CO2, της τάξης των 5,8 γρ./χλμ. (έκδοση 4WD). Η μείωση των εκπομπών CO2 σημαίνει και χαμηλότερη κατανάλωση, προσφέροντας διπλό όφελος στον αγοραστή.
Ποιότητα και πλούσιος εξοπλισμός
Το νέο Duster προσφέρει βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες του με νέες ταπετσαρίες, νέα προσκέφαλα και μία ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα με φαρδύ, συρόμενο υποβραχιόνιο. Προσφέρει επίσης δύο νέα συστήματα πολυμέσων, με νέα, μεγαλύτερη οθόνη αφής 8”.
Το Media Display, περιλαμβάνει 6 ηχεία (2 ηχεία “boomer” και 2 tweeters εμπρός), DAB radio, συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth®, δύο θύρες USB και ενσύρματη αντιστοίχιση του smartphone συμβατού με Apple CarPlay® και Android Auto®. Τα χειριστήρια στο τιμόνι χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των φωνητικών εντολών, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα χειρισμού ενός smartphone iOS ή της εφαρμογής Google assistant, μέσω φωνητικών εντολών.
Το Media Nav, είναι ένα σύστημα πολυμέσων με λειτουργία πλοήγησης και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay® και Android Auto®. Το Media Display και το Media Nav περιλαμβάνει και το σύστημα 4x4 Monitor – για τις εκδόσεις 4WD – που περιλαμβάνει υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα.
Οι χώροι παραμένουν εξαιρετικά άνετοι για πέντε άτομα, ενώ αυτός για τις αποσκευές έχει όγκο 478 λίτρα στις δικίνητες και 467 στις τετρακίνητες εκδόσεις. Σε συνδυασμό με την άνετη ανάρτηση -που προσφέρει μεγάλες διαδρομές και απορροφά κάθε κακοτεχνία στο οδόστρωμα- και το μειωμένο θόρυβο λειτουργίας των κινητήρων, οι μετακινήσεις με το νέο Dacia Duster ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις είναι απολαυστικές.
Ακόμα πιο ικανό εκτός δρόμου
Το ανανεωμένο Dacia Duster είναι ένα αυθεντικό SUV ικανό και για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τα νέα ελαστικά, και το αποκλειστικό 4x4 Monitor (στην έκδοση 4WD) αποδεικνύουν ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται στο στοιχείο του είτε κινείται εντός, είτε εκτός δρόμου.
Προσφέρει 217 χιλ. απόσταση από το έδαφος (εκδόσεις 2WD) και 214 χιλ. (εκδόσεις 4WD), γωνία ράμπας 21°, γωνία προσέγγισης 30° και γωνία διαφυγής 34° (εκδόσεις 2WD) / 33° (εκδόσεις 4WD).
Η δικίνητη έκδοση του νέου Duster εφοδιάζεται με στάνταρ οικολογικά ελαστικά που συμβάλλουν στον περιορισμό των εκπομπών του CO2, επιτυγχάνοντας μείωση της αντίστασης κύλισης έως και 10%. Η έκδοση 4x4 εφοδιάζεται με ελαστικά που πληρούν τις επίσημες προδιαγραφές 3PMSF. Ο εξαιρετικός βαθμός πρόσφυσης που προσφέρουν , καθιστά περιττή τη χρήση χειμερινών ελαστικών.
Πλειάδα σύγχρονων και αποδοτικών κινητήρων
Η ανανεωμένη γκάμα κινητήρων που συνδυάζει την οδηγική ευχαρίστηση και τις περιορισμένες εκπομπές CO2. Το Duster διατίθεται και με αυτόματο 6τάχυτο κιβώτιο EDC, σε συνδυασμό με τον κινητήρα TCe 150, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ της έκδοσης διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) έχει αυξηθεί κατά 50%.
Πιο συγκεκριμένα, το μοντέλο διατίθεται με κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi 115 (2WD ή 4WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινητήρες βενζίνης 1.0 TCe 90 ίππων (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, 1.3 TCe 150 ίππων (2WD), που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 6 σχέσεων και 1.0 TCe 100 ίππων διπλού καυσίμου με LPG (2WD), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
LPG με τη σιγουριά του εργοστασίου
Η Dacia είναι ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει την επιλογή κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG) σε ολόκληρη τη γκάμα των μοντέλων της. Η εργοστασιακή τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης προσφέρει εγγυημένη ασφάλεια και αξιοπιστία. Η διάρκεια της εργοστασιακής εγγύησης, τα διαστήματα τακτικής συντήρησης και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, είναι ίδια με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση 1.0 TCe.
Όταν λειτουργεί με υγραέριο, το νέο Duster 1.0 TCe 100 LPG εκπέμπει κατά μέσο όρο 9,5% λιγότερο CO2 από το αντίστοιχο μοντέλο με βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.235 χλμ. χάρη στο συνδυασμό της τροφοδοσίας από δύο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 50 λίτρων βενζίνης και 50 λίτρων LPG). Η μεγαλύτερη δεξαμενή καυσίμου LPG, κατά 16,2 λίτρα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του Duster με LPG, επιτυγχάνει αύξηση της αυτονομίας που ξεπερνά τα 250 χλμ.
Σίγουρη και έξυπνη επιλογή
Το νέο Dacia Duster μπορεί να γίνει άμεσα δικό σας με 5 χρόνια εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, στοιχεία που αποδεικνύουν την αξιοπιστία του μοντέλου αλλά και της μάρκας. Επιπρόσθετα, οι εκδόσεις LPG προσφέρονται χωρίς επιβάρυνση τιμής σε σχέση με αυτές που διαθέτουν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης, γεγονός που βελτιώνει σημαντικά την ήδη κορυφαία σχέση κόστους/αξίας του μοντέλου.
Τιμές και εκδόσεις του νέου Dacia Duster
1.0 TCe 90hp AMBIANCE 4x2 15.990
1.0 TCe 90hp SPORTIVE 4x2 17.180
1.0 TCe 90hp PRESTIGE 4x2 17.990
1.3 TCe 150hp PRESTIGE 4x2 EDC 21.490
ΒΕΝΖΙΝΗ - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)
1.0 TCe 100hp AMBIANCE 4x2 LPG 15.990
1.0 TCe 100hp SPORTIVE 4x2 LPG 17.180
1.0 TCe 100hp PRESTIGE 4x2 LPG 17.990
1.5 Blue dCi 115hp AMBIANCE 4x4 21.710
1.5 Blue dCi 115hp SPORTIVE 4x2 19.950
1.5 Blue dCi 115hp SPORTIVE 4x4 23.570
1.5 Blue dCi 115hp PRESTIGE 4x2 20.880
1.5 Blue dCi 115hp PRESTIGE 4x4 24.650
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.