Μενού
  • Α-
  • Α+

Μικρότερες ταχύτητες, μικρότερα προβλήματα: αυτό αποδεικνύουν πάμπολλες έρευνες. Ταυτόχρονα, οι μικρές αποστάσεις στην πόλη δεν απαιτούν βιασύνη για να καλυφθούν, ούτε και αυτοκίνητα σε πολλές περιπτώσεις. Αρκούν τα ποδήλατα, τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Διαβαστε ακόμα: Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Νορβηγία από το 2025

Οι γαλλικές αρχές ελπίζουν ότι οι δρόμοι του Παρισιού θα είναι πιο ασφαλείς, πιο ήσυχοι και λιγότερο βρώμικοι τώρα που τέθηκε σε ισχύ ένα νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα. Παράλληλα, ευελπιστούν ότι τα χαμηλότερα όρια θα βάλουν σε σκέψη πολλούς οδηγούς που δεν αφήνουν το αυτοκίνητο ακόμα και για μικρές αποστάσεις, ώστε να αλλάξουν συνήθειες.

Η πόλη θέλει να ενθαρρύνει το περπάτημα, την ποδηλασία και τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, δήλωσε ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπελιάρ στο ραδιόφωνο franceinfo. Το νέο όριο ταχύτητας θα συμβάλει στη μείωση της ρύπανσης, του θορύβου και του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων, όπως υποστήριξε, για να σημειώσει επίσης ότι «αυτό δεν είναι ένα μέτρο κατά του αυτοκινήτου».

Το όριο των 30 χλμ / ώρα ισχύει ήδη για περίπου 60% των αστικών οδών του Παρισιού, αλλά τώρα θα καλύπτει ολόκληρη την πόλη. Ωστόσο, μερικές μεγάλες λεωφόροι, όπως αυτή στα Ηλύσια Πεδία, θα εξαιρεθούν και το όριο ταχύτητας θα παραμείνει στα 50 χλμ./ώρα.

Πρώτα οι υποδομές, μετά η μείωση

«Θέλουμε να περιορίσουμε (τα οχήματα) στις βασικές μετακινήσεις», δήλωσε ο Μπελιάρ. Ταυτόχρονα όμως, έχει δημιουργηθεί ήδη η υποδομή ώστε οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης να διευκολυνθούν. Συγκεκριμένα η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό, έχει κατασκευάσει χιλιόμετρα νέων ποδηλατοδρόμων, απαγόρευσε τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα και απαγόρευσε την πρόσβαση των αυτοκινήτων στις ασφαλτοστρωμένες οδούς στις όχθες του ποταμού Σηκουάνα. Μείωσε επίσης το χώρο στάθμευσης στην πόλη, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.

Με την έναρξη της εφαρμογής του νέου μέγιστου ορίου ταχύτητας, η δημοτική αρχή δήλωσε ότι η αστυνομία θα είναι επιεικής στη βεβαίωση προστίμων τις πρώτες εβδομάδες, ώστε το κοινό να εξοικειωθεί με αυτό. Να σημειώσουμε ότι το Παρίσι δεν είναι η πρώτη πόλη στη Γαλλία που εφαρμόζει το νέο χαμηλότερο όριο, αλλά ακολουθεί το Μπορντό, το Στρασβούργο και την Τουλούζη.

Ήδη η Ε.Ε., στο πλαίσιο της «Στρατηγικής της ΕΕ για την Ασφάλεια 2021-2030», προτείνει τη μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα στις πόλεις, ενώ και η ελληνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι μέχρι το τέλος του 2021, στις αλλαγές που φέρνει στον Κ.Ο.Κ., θα ενσωματωθεί η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή οδηγία.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.