Ξεκινά η παραγωγή της νέας Skoda Fabia 4ης γενιάς και η τσέχικη μάρκα έδωσε στη δημοσιότητα όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Το super mini της Skoda μεγάλωσε, χρησιμοποιεί το νέο πλαίσιο του VW Group με την ονομασία MQB-A0 και παράλληλα είναι το πιο αεροδυναμικό και ευρύχωρο μοντέλο στην κατηγορία B.
Με πληθωρικές διαστάσεις και χώρους
Για πρώτη φορά, η νέα Skoda Fabia ξεπερνά σε μήκος τα 4 μέτρα. Πιο συγκεκριμένα, αυτό πλέον φτάνει στα 4,108 μέτρα, με αποτέλεσμα το μοντέλο να προσφέρει χώρο αποσκευών 380 λίτρων, ο οποίος συγκρίνεται μόνο με τους αντίστοιχους μεγαλύτερων αυτοκινήτων της κατηγορίας C.
Ταυτόχρονα, μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα προσφέροντας πολλές simply clever λύσεις -και συγκεκριμένα 43 στον αριθμό- σε επίπεδο αποθήκευσης και πρακτικότητας. Ο πλούσιος εξοπλισμός όλων των εκδόσεων θα περιλαμβάνει φώτα led, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό και πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Το αμάξωμα έχει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,28, γεγονός που το καθιστά το πλέον αεροδυναμικό στην κατηγορία του. Αυτό έχει γίνει εφικτό τόσο σχεδιαστικά, όσο και με την υιοθέτηση πρωτότυπων λύσεων για την κατηγορία, όπως οι ενεργές περσίδες ψύξης του κινητήρα που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα.
EVO κινητήρες έως 150 ίππους
Το νέο πλαίσιο έχει κάνει εφικτή τη χρήση όλων των σύγχρονων κινητήρων του VW Group, τόσο των MPi όσο και των TSi στα 1.0 και 1.5 λίτρα, με ισχύ από 65 έως και 150 ίππους. Συνολικά πέντε σύνολα θα είναι διαθέσιμα, με χειροκίνητα κιβώτια πέντε ή έξι σχέσεων και αυτόματα διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων να τα συνοδεύουν. Ο κορυφαίος κινητήρας των 1.5 λίτρων διαθέτει το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων (ACT), για μείωση της κατανάλωσης, ενώ όλοι οι Tsi κινητήρες του λίτρου έχουν δεχτεί επικάλυψη των κυλίνδρων τους με πλάσμα, για μείωση των τριβών και βελτίωση της κατανάλωσης και της απόδοσης.
Στον πίνακα που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε συνοπτικά τα χαρακτηριστικά όλων των διαθέσιμων κινητήρων της νέας Fabia.
Δύο διαμορφώσεις ανάρτησης
Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ενώ για πρώτη φορά το μοντέλο θα προσφέρεται τόσο με μια σπορ διαμόρφωση ανάρτησης και μειωμένο ύψος από το έδαφος, όσο και με την Rough-Road που προαιρετικά θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτησης και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Προαιρετικά επίσης, η Skoda προσφέρει στη νέα Fabia δοχείο καυσίμου αυξημένης χωρητικότητας 50 λίτρων, αντί των 40 της βασικής διαμόρφωσης. Ως αποτέλεσμα, η αυτονομία με το μεγάλο ρεζρβουάρ ξεπερνά στις περισσότερες περιπτώσεις τα 900 χιλιόμετρα.
Στο επίπεδο των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης η νέα Skoda Fabia θα διαθέτει τη δυνατότητα αυτόματης πέδησης σε περίπτωση πιθανότητας πρόσκρουσης και προαιρετικά το σύστημα Travel Assist, το οποίο συνδυάζεται με το Adaptive Cruise Control και το Lane Assist για να προσφέρει χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Νέα επίσης είναι τα συστήματα Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, Park Assist και Manoeuvre Assist.
Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε αναλογικά όργανα και στο νέο ψηφιακό πίνακα Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών, που προσφέρει τη δυνατότητα πέντε διαφορετικών μενού ενδείξεων. Τα διαθέσιμα συστήματα πολυμέσων ενσωματώνουν τις τελευταίες εξελίξεις συνδεσιμότητας και συνδυάζονται με κεντρικά τοποθετημένες ψηφιακές οθόνες αφής, με διαγώνιο έως και 9,2 ίντσες.
Οι εκδόσεις εξοπλισμού θα είναι τρεις, οι Active, Ambition and Style, ενώ για το λανσάρισμα του μοντέλου θα υπάρχει και η First Edition, με επιπλέον διχρωμία στο αμάξωμα και ζάντες 17 ιντσών, μεταξύ αρκετών άλλων ιδιαίτερων στοιχείων. Αργότερα θα προστεθεί και η έκδοση Monte Carlo, που θα έχει σπορ προσανατολισμό.
Η νέα Skoda Fabia θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας το Δεκέμβριο του 2021, με τις τιμές να ανακοινώνονται και τις παραγγελίες να ξεκινούν εντός Οκτωβρίου 2021.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.