Μέσα στην έδρα της, στο Red Bull Ring, η ομάδα των κόκκινων ταύρων επιβεβαίωσε ότι θέλει όσο τίποτα άλλο το φετινό πρωτάθλημα και είναι ικανή να απειλήσει τη μονοκρατορία της Mercedes τα τελευταία χρόνια. Ο "Mad Max" Φερστάπεν οδήγησε για μια ακόμα φορά εκπληκτικά, η στρατηγική της Red Bull απέδωσε σε όλα τα επίπεδα και η μεγάλη αντίπαλος από τη Γερμανία είδε τη διαφορά στο πρωτάθλημα τόσο των κατασκευαστών όσο και των οδηγών να αυξάνεται για μια ακόμα φορά.
Η καλή μέρα της Red Bull φάνηκε από "το πρωί"
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι οδηγοί της πρώτης σειράς έφυγαν καλά και κράτησαν τις θέσεις τους, με τον Φερστάπεν να στρίβει πρώτος, μπροστά από τον Χάμιλτον. Πιο πίσω οι Νόρις και Πέρεζ κράτησαν επίσης τις θέσεις τους, ύστερα όμως από μάχη που κράτησε μερικές στροφές. Ο Μπότας ακολούθησε στην 5η θέση. Οι Λεκλέρ και Γκασλί είχαν επαφή, που προκάλεσε ζημιά στην εμπρός πτέρυγα του Λεκλέρ και κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό του Γκασλί. Και οι δύο μπήκαν στα pit αλλά μόνο ο Λεκλέρ συνέχισε, αφού ο Γκασλί έφτασε εκεί με σπασμένη την πίσω ανάρτηση και εγκατέλειψε.
Κερδισμένοι από όλα αυτά ήταν οι Λανς Στρολ και Φερνάντο Αλόνσο, που ανέβηκαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα, ενώ σπουδαία εκκίνηση έκανε ο Τζορτζ Ράσελ με τη Williams, που βρέθηκε στην 8η θέση. Ο Τσουνόντα παρότι βρέθηκε κλεισμένος στην εκκίνηση ανέβηκε 9ος, μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari.
Λίγους γύρους αργότερα ο Σέρχιο Πέρεζ πέρασε τον Λάντο Νόρις για να πάρει την 3η θέση. Ο Μεξικανός βέβαια σε εκείνο το σημείο είχε τη μαλακή γόμα ελαστικών στη Red Bull ενώ ο Βρετανός της McLaren είχε τη μεσαία και προφανώς ακολουθούσε λίγο διαφορετική στρατηγική. Λίγο αργότερα και ο Μπότας πέρασε τον Νόρις και ανέβηκε στην 4η θέση.
Πρώτο pit stop
Μέχρι να αρχίσει ο χορός των pit stop στον 22ο γύρο με τον Μαζέπιν να μπαίνει πρώτος για αλλαγή ελαστικών, ο Μαξ Φερστάπεν είχε φτιάξει μια καλή διαφορά της τάξης των 4,5 δευτερολέπτων από τον Λιούις Χάμιλτον. Από τους πρωτοπόρους, πρώτος μπήκε ο Πέρεζ, που όμως έκανε ένα πολύ αργό pit stop. Οι υπόλοιποι δεν αντιμετώπισαν προβλήματα και έτσι όταν οι αλλαγές ελαστικών ολοκληρώθηκαν, ο Φερστάπεν παρέμεινε πρώτος, μπροστά από τον Χάμιλτον, αλλά ο Πέρεζ δεν βρισκόταν πια στην 3η θέση, την οποία πλέον καταλάμβανε ο Βάλτερι Μπότας.
Όλοι επέλεξαν να αλλάξουν τα ελαστικά τους, είτε ήταν μεσαία είτε μαλακά, με τη σκληρή γόμα της Pirelli, υπολογίζοντας να φτάσουν με αυτά μέχρι τον τερματισμό. Ο Λάντο Νόρις ήταν 5ος, πίσω από τον Πέρεζ και είχε πίσω του τους Ράικονεν και Ρικιάρντο, που δεν είχαν σταματήσει ακόμα. Λίγο αργότερα εγκατέλειψε ο Τζορτζ Ράσελ από βλάβη στο μονοθέσιο της Williams κι ενώ έδειχνε να έχει την ευκαιρία να βαθμολογηθεί.
Μια μάχη που δεν έγινε ποτέ
Κι ενώ η διαφορά Φερστάπεν-Χάμιλτον έδειχνε να σταθεροποιείται, το ενδιαφέρον στράφηκε στην προσπάθεια του Πέρεζ να πιάσει τον Μπότας και να διεκδικήσει την 3η θέση. Πιο πίσω ο Στρολ κρατούσε την 6η θέση, μπροστά από τον Σάινθ, που κέρδισε θέσεις στα pit stop, και τους Αλοσνο, Τσουνόντα και Φέτελ. Ο Σάινθ όμως με πιο φρέσκα ελαστικά πέρασε τον Στρολ και ανέβηκε εκείνος 6ος.
Μετά την επαφή του πρώτου γύρου και την αλλαγή πτέρυγας στα pit, ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε πολλές θέσεις και ύστερα από διαδοχικές προσπεράσεις μπήκε στη 10άδα περνώντας τον Φέτελ. Ο Μονεγάσκος της Ferrari δεν σταμάτησε εκεί και λίγο αργότερα πέρασε και τον Τσουνόντα για την 9η θέση. Ο Αλόνσο ήταν το επόμενο θύμα του Λεκλέρ, που ανέβηκε 8ος.
Η διαφορά ρυθμού ανάμεσα στους πρώτους και τους υπόλοιπους ήταν πολύ μεγάλη στην Αυστρία και αυτό φάνηκε όταν ο Φερστάπεν έφτασε και έριξε γύρο στον 5ο της κατάταξης, που ήταν ο Λάντο Νόρις με τη McLaren.
Η μάχη για την 3η θέση του βάθρου που περιμέναμε δεν ήρθε τελικά, καθώς 16 γύρους πριν από το τέλος ο Σέρχιο Πέρεζ μπήκε στα pit και έβαλε ένα φρέσκο σετ ελαστικών, με προφανή στόχο να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να πάρει τον ένα έξτρα βαθμό.
Πως ήρθε η νίκη
Ο Μαξ Φερστάπεν σιγά-σιγά απομακρυνόταν στην κορυφή και αύξανε τη διαφορά του από τον Χάμιλτον, αλλά η ζωή του μέσα στο μονοθέσιο της Red Bull δεν ήταν εύκολη. Ο Ολλανδός στον ασύρματο ανέφερε διάφορα μικροπροβλήματα, κυρίως με το πεντάλ των φρένων, για να λάβει από τον αρχιμηχανικό του τη σύσταση να περνάει προσεκτικά πάνω από τα κερμπ. Παρόλα αυτά, ο Φερστάπεν πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού, για να πάρει τη 2η συνεχόμενη νίκη του, μπροστά από τον Χάμιλτον, ο οποίος στον προτελευταίο γύρο άλλαξε ελαστικά για να πάρει τελικά το βαθμό ταχύτερου γύρου.
Στους τελευταίους γύρους ο Πέρες έκανε μια προσπάθεια να φτάσει τον Μπότας και να διεκδικήσει την 3η θέση, αλλά δεν τα κατάφερε τελικά και ο Μπότας τερμάτισε τελικά 3ος, με τον Πέρεζ στην 4η θέση. Ο Νόρις έκανε ένα μοναχικό αγώνα στο τέλος για να πάρει την 5η θέση, μπροστά από το δίδυμο της Ferrari, με τον Σάινθ στην 6η θέση και τον Λεκλέρ να κάνει μια φανταστική επιστροφή και να τερματίζει τελικά 7ος. Οι Λανς Στρολ, Φερνάντο Αλόνσο και Γιούκι Τσουνόντα έκλεισαν τη 10άδα.
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, όπως αναφέρθηκε ήδη, προηγείται η Red Bull με 252 βαθμούς έναντι 212 της Mercedes, ενώ σε αυτό των οδηγών ο Μαξ Φερστάπεν με Red Bull και 156 βαθμούς, έναντι 138 του περσινού πρωταθλητή Σερ Λιούις Χάμιλτον με Mercedes.
Ομάδες και οδηγοί θα ξανασυναντηθούν σε μία εβδομάδα στην ίδια πίστα για το GP Αυστρίας.
Image Credit: Red Bull Content Pool
Η τελική κατάταξη του αγώνα
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.