Οι φήμες και οι πληροφορίες ότι η Ferrari ετοιμάζεται να παρουσιάσει ένα νέο εξακύλινδρο μοντέλο έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο εδώ και καιρό. Η Ferrari φρόντισε να τις επαληθεύσει, παρουσιάζοντας την 296 GTB. Το νέο σούπερκαρ των Ιταλών είναι η πρώτη 6κύλινδρη Ferrari που θα βγει από το εργοστάσιό της μετά τη 10ετία του 1970. Eίναι το βήμα που βάζει τη Ferrari στη νέα, ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, καθώς είναι plug-in υβριδική.
Στην γκάμα της Ferrari φυσικά υπάρχει ήδη η F8 Tributo, που όμως δεν θα παράγεται μετά το 2022, οπότε είναι βάσιμο να θεωρούμε τη νέα 296 GTΒ ως τον αντικαταστάτη της.
Νέος και ιδιαίτερος κινητήρας
H 296 GTB παίρνει κίνηση από έναν ιδιαίτερο V6 τούρμπο βενζινοκινητήρα, τοποθετημένο στο κέντρο, χωρητικότητας 2.992 κ.εκ., που αποδίδει 654 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 740 Νm ροπής στις 6250 σ.α.λ. Σύμφωνα με τη Ferrari, η ειδική απόδοση του νέου της κινητήρα είναι 218 ίπποι στο λίτρο, νούμερο που είναι το υψηλότερο σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Η άλλη ιδιαιτερότητα αυτού του κινητήρα είναι η γωνία του V, που φτάνει στις 120 μοίρες. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερο χώρο ανάμεσα στις δύο πλευρές των κυλίνδρων και οι μηχανικοί της Ferrari το εκμεταλλεύτηκαν αυτό, τοποθετώντας σε εκείνο το σημείο τα δύο τούρμπο. Το όφελός είναι, εκτός από τις μειωμένες διαστάσεις του συνόλου, ότι ο αέρας έχει να διανύσει μικρότερη απόσταση μέχρι να φτάσει στους θαλάμους καύσης, κάτι που βελτιώνει την αποδοτικότητα του κινητήρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων, που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, είναι διπλού συμπλέκτη, έχει 8 σχέσεις και φυσικά η τεχνολογία του προέρχεται από τη Formula 1.
Η ηλεκτρική πλευρά
Αυτή όμως είναι μόνο η μηχανική πλευρά του συνόλου. Για πρώτη φορά στην ιστορία της η Ferrari παρουσιάζει ένα plug-in υβριδικό όχημα. Η 296 GTB είναι εφοδιασμένη με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 165 ίππων, που συνδυαστικά ανεβάζει τη συνολική απόδοση του αυτοκινήτου στους 819 ίππους. Η σχετικά μικτή μπαταρία χωρητικότητας 7,45 kWh μπορεί να δώσει μέχρι και 25 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Από τα παραπάνω νούμερα είναι προφανές ότι η επιλογή ενός V6 κινητήρα δεν έβλαψε τις επιδόσεις. Το αμάξωμα των 1.470 κιλών επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα της 296 GTB ξεπερνά τα 330 χλμ/ώρα. Το νέο σούπερκαρ της Ferrari μπορεί να ολοκληρώσει ένα γύρο στην πίστα του Fiorano σε 1 λεπτό και 21 δευτερόλεπτα.
Η οδηγική απόλαυση στο προσκήνιο
Σχεδιαστικά η 296 GTB δανείζεται στοιχεία από την SF90 αλλά και από την κλασική αγωνιστική 250 LM. Ως Ferrari είναι φυσικά ξεχωριστή και πολύ όμορφη, με τους σχεδιαστές να έχουν δώσει έμφαση στην αεροδυναμική. Η πίσω πτέρυγα είναι ενεργή και όλο το αμάξωμα παράγει κάθετη δύναμη, που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 360 κιλά. Το εσωτερικό επίσης είναι χαρακτηριστικό Ferrari, με τον οδηγό στο επίκεντρο και τα περισσότερα χειριστήρια να βρίσκονται πάνω στο τιμόνι.
Σύμφωνα με τη Ferrari, η 296 GTB είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει το «ανώτατο επίπεδο εμπλοκής του οδηγού» όταν οδηγείται γρήγορα ενώ ταυτόχρονα διατηρεί την ευχρηστία στην καθημερινή χρήση. Με λίγα λόγια, οι άνθρωποι της Ferrari λένε ότι πρόκειται για το πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο που υπάρχει αυτήν τη στιγμή στην γκάμα τους.
Και έκδοση για πίστα
Μαζί με την «απλή» 296 GTB, η Ferrari παρουσίασε και την ειδική έκδοση Assetto Fiorano, που προορίζεται για χρήση σε πίστα. Έχει αεροδυναμικές τροποποιήσεις και με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων είναι κατά 12 κιλά ελαφρύτερη. Οι αναρτήσεις επίσης προέρχονται από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας GT. Προαιρετικά, η Assetto Fiorano θα μπορεί να παραγγελθεί με ειδικό βάψιμο που συνδυάζει γκρι και κίτρινο χρώμα και είναι εμπνευσμένο από τη 250 LM.
Οι πρώτες Ferrari 296 GTB θα αρχίσουν να παραδίδονται στην Ευρώπη μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2022. η τιμή της στην Ιταλία ξεκινά από 269.000 ευρώ ενώ η έκδοση Assetto Fiorano ανεβαίνει στις 302.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.