Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν το μερίδιό τους στην αγορά όλο και περισσότερο, ωστόσο τα θεμελιώδη προβλήματα στην καθημερινή τους χρήση, που είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης των μπαταριών, παραμένουν. Μια εναλλακτική λύση σε αυτά τα προβλήματα θα μπορούσε να είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στα αυτοκίνητα, που θα προσφέρουν έξτρα ενέργεια και θα φορτίζουν τις μπαταρίες.
Αυτό είναι το σκεπτικό πίσω από τη σχεδίαση του Lightyear One, ενός πρωτοτύπου που μας έρχεται από την Ολλανδία. Το μακρύ αυτό 5θυρο αυτό αυτοκίνητο έχει το καπό, την οροφή και το πορτ μπαγκάζ καλυμμένα από 1000 φωτοβολταϊκα, συνολικής επιφάνειας 5 τετραγωνικών μέτρων, τα οποία μπορούν από μόνα τους να δώσουν 50-70 χιλιόμετρα αυτονομίας κάθε μέρα.
Δεν είναι μόνο η ηλιακή ενέργεια αυτό που κάνει το Lightyear One ιδιαίτερο και ενδιαφέρον. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στην αποτελεσματικότητα και στην καλύτερη εκμετάλλευση της διαθέσιμης ενέργειας. Έτσι, το μήκους 5 μέτρων αμάξωμα έχει πολύ μικρή αντίσταση στον αέρα, με συντελεστή Cd κάτω από 0,20 κάτι που το κάνει το πιο αεροδυναμικό 5θέσιο όχημα μέχρι σήμερα.
Ένας άλλος τρόπος για να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή σπατάλη ενέργειας είναι η μείωση του βάρους. Αν και οι κατασκευαστές δεν ανακοινώνουν το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, τονίζουν ότι έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφρύτερα υλικά κατασκευής, όπως κράματα αλουμινίου και ανθρακονήματα, ενώ ταυτόχρονα τηρούνται όλες οι προδιαγραφές ασφαλείας. Οι θέσεις για τους επιβάτες είναι 5 ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει στα εντυπωσιακά 780 λίτρα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η διάταξη των ηλεκτροκινητήρων, που είναι τέσσερις και έχουν τοποθετηθεί σε κάνε τροχό του Lightyear One. Έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ανεξάρτητα και πρακτικά κάνουν το αυτοκίνητο 4κίνητο. Δεν έχουμε ακόμα στοιχεία για την απόδοσή τους, πέρα από το ότι θα δίνουν επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 10”.
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την μπαταρία των 83 Wh/km, θα δίνουν στο Lightyear One αυτονομία 725 χιλιομέτρων σύμφωνα με τον κύκλο WLTP ενώ η μπαταρία θα υποστηρίζει ταχεία φόρτιση μέχρι 60 kW. Η ενέργεια που παράγεται από τα ηλιακά πάνελ επιστρέφει στην μπαταρία, επομένως αν κάποιος εκμεταλλευτεί τη θεωρητική αυτονομία των 50-70 χιλιομέτρων που παρέχει, μπορεί να κάνει μήνες να φορτίσει την μπαταρία στο δίκτυο.
Η τιμή του Lightyear One είναι 150.000 ευρώ και η εταιρεία δέχεται προπαραγγελίες, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στο τέλος του 2021. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύονται μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί 946 αυτοκίνητα.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.