Μενού
  • Α-
  • Α+

Ναι, φτιάχνουν και οι Κινέζοι vintage μοτοσικλέτες, μια αποδεκτή πρακτική μόνο στο όνομα της μόδας. Διότι κάπου πολύ πιο μακριά από την Κίνα, στο Ενωμένο Βασίλειο, η Triumph απλώς αναπαράγει τον 120 ετών εαυτό της, ενσταλάζοντας τον τίτλο του original σε κάθε οπτικά κλασική κατασκευή όπως η Scrambler 1200.

Την εποχή που η Triumph ξεκίνησε να φτιάχνει μοτοσικλέτες, κάθε άλλο από τα ηχηρά ονόματα της παγκόσμιας βιομηχανίας δικύκλων μετά βίας κατασκεύαζε κάρα, ποδήλατα ή μηχανικούς αργαλειούς.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι μια μεγάλη ιστορία επιφυλάσσει ένα κατ' αναλογία λαμπρό μέλλον. Το αντίθετο, όπως απέδειξε η πορεία της θρυλικής Triumph προς την καταστροφή στις αρχές της δεκαετίας του '70.

Η ιστορία της μάρκας, όπως και η αναβίωσή της, είναι μια άλλη ιστορία. Ωστόσο εξηγεί επαρκώς με το θριαμβευτικό της μέρος γιατί οι Triumph αποτελούσαν πάντα προνομιακά αποκτήματα και στο λαμπρό χώρο του κινηματογράφου, από τον οποίο η εν λόγω Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen αντλεί το δεύτερο όνομά της.

Ακόμα και για όσους γεννήθηκαν χθες το όνομα Μακουίν μάλλον δεν χρειάζεται επεξήγηση, ούτε το γιατί εμπλέκεται με μια μοτοσικλέτα. Στην ταινία Great Escape, μια TR6 υπήρξε το μηχανοκίνητο alter ego του υπέροχου ηθοποιού, συνδέοντας μια για πάντα τις δύο προσωπικότητες. Άλλωστε ο Μακουίν ήταν λάτρης της μάρκας και κάτοχος ουκ ολίγων μοντέλων της.

Προφανώς τον Μακουίν δεν μπορεί να τον έχει καμιά και κανείς πλέον, παρά μόνο ως εικόνα. Μα και την Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen ελάχιστοι, συγκεκριμένα 1.000, θα μπορούν να την αποκτήσουν, χωρίς μάλιστα η τιμή του μοντέλου να είναι απαγορευτική. Στη χώρα μας δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί, αλλά στην Ευρώπη είναι περίπου 1.000 ευρώ μεγαλύτερη αυτής των εκδόσεων Scrambler 1200 XC και XE που προσφέρονται αφειδώς σε όλους.

Η διάσημη νέα Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen δεν διαφέρει μηχανολογικά από τις ευρείας παραγωγής αδελφές της. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας παραμένει στα 1.200 κ.εκ. με απόδοση 90 ίππων, ενώ οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν το παχυλό ανάποδο πιρούνι των 47 χιλ. της Showa (της έκδοσης XE) αμορτισέρ της Ohlins πίσω, φρένα της Brembo και τροχούς αλουμινίου με ακτίνες. Παρά δε την οπτική της αναφορά στο παρελθόν, ο εξοπλισμός με ψηφιακά όργανα, φώτα LED και... cruise control μεταξύ πολλών άλλων, τιμά το τεχνολογικό μας παρόν.

Σε επίπεδο αισθητικής όμως, τα δεδομένα αλλάζουν. Το αποκλειστικό πράσινο χρώμα -φόρος τιμής στην TR6 της διάσημης ταινίας- η καφέ δερμάτινη σέλα, τα ειδικά γραφικά, το πάλαι ποτέ λογότυπο της μάρκας στο ρεζερβουάρ και φυσικά η αρίθμηση στο τιμόνι, είναι δηλωτικά ότι «κάτι τρέχει» με αυτή την έκδοση. Και τελευταίο άλλα όχι έσχατο, το τυπωμένο πιστοποιητικό γνησιότητας με τις υπογραφές του αφεντικού της Triumph Νικ Μπλουρ και του υιού του Στιβ, Τσαντ Μακουίν.

Παρότι passion item, η Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen δεν θα πρέπει να αγοραστεί και να χρησιμοποιηθεί μόνο για show off. Αν το λέει η ψυχή σας, η μοτοσικλέτα ακολουθεί -οι 90 ίπποι άλλωστε και οι πολύ προσεγμένες αναρτήσεις θέτουν γερές βάσεις για ατελείωτο fun- όπως αποδεικνύει και το πολύ ενδιαφέρον video που συνοδεύει το λανσάρισμά της. Enjoy.

https://www.youtube.com/watch?v=xurZE1C7_Bo
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.