Παρά το γεγονός ότι ο Φεβρουάριος ήταν και πάλι αρνητικός για την αγορά των καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων, συνολικά επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία στον κλάδο. Αυτό διότι την ίδια περίοδο πέρυσι οι ταξινομήσεις ήταν ανοδικές σε σχέση με το 2019, καθώς η πανδημία δεν είχε ακόμα χτυπήσει την πόρτα της Ελλάδας. Στην ουσία δεν μπορούν να γίνουν ουσιαστικές συγκρίσεις ούτε και τους επόμενους μήνες, που λογικά θα είναι έντονα ανοδικοί, καθώς λόγω του σκληρού lockdown πέρυσι το Μάρτιο, τον Απρίλιο και το Μάιο οι ταξινομήσεις είχαν κατακρημνιστεί.
Τα στοιχεία ωστόσο παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Όχι τόσο τα απόλυτα νούμερα όσο κυρίως αυτά που δείχνουν τη μεγάλη άνοδο των ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων στη χώρα μας, όπως και τη συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου των SUV. Τα τελευταία τείνουν να εξαφανίσουν σχεδόν τους άλλους τύπους αμαξωμάτων, ειδικά στις μεγάλες κατηγορίες .
Λογικά πτωτικός ο μήνας
Πέρυσι λοιπόν στον πιο σύντομο μήνα του έτους, πουλήθηκαν συνολικά 7.862 νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Φέτος κατά την ίδια ακριβώς περίοδο πουλήθηκαν μόλις 6.690 επιβατικά αυτοκίνητα. Μείωση κατά 68,2% είχαμε στα καινούργια λεωφορεία που πουλήθηκαν (μόλις 14 έναντι των 44 του Φεβρουαρίου πέρυσι), ενώ μικρές διαφορές βλέπουμε στην αγορά μοτοσικλέτας με 1,4% απώλειες (2.264 πέρυσι, 2.233 φέτος).
Σε επίπεδο διμήνου, τα πράγματα για τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών μοντέλων γίνονται ακόμη πιο... σκούρα. Οι μοναδικοί μήνες του 2021 για τους οποίους έχουμε στοιχεία πωλήσεων, δείχνουν μείωση κατά 18,1% στις συνολικές ταξινομήσεις, πάντα σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2020.
Κέρδος 8,8% έχει μόνο η κατηγορία των επαγγελματικών, ελαφρών και βαρέων, ενώ -57,4% βρίσκεται η αγορά στα νέα λεωφορεία. Η κατηγορία των μοτοσικλετών εμφανίζει επίσης απώλειες σε επίπεδο διμήνου, κάτι που δείχνει ότι ο Ιανουάριος του 2021 ήταν αρκετά πιο κακός σε σχέση με τον Φεβρουάριο.
Σε ο,τι αφορά τις κατηγορίες οχημάτων που επέλεξαν οι Έλληνες, βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές με πέρυσι. Η κατηγορία B, αλλά και B-SUV συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ενώ και η μεσαία κατηγορία C έχει το σταθερό κοινό της. Μείωση βλέπουμε στα μικρά της κατηγορίας A.
Αυξάνονται και πληθύνονται τα ηλεκτρικά
Τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης ηγούνται των πωλήσεων και τα ντίζελ ακολουθούν τη σταθερή πτωτική πορεία των τελευταίων χρόνων. Αυτό που βλέπουμε όμως και μας κάνει εντύπωση είναι ότι από το 58,7% του μεριδίου αγοράς που συγκέντρωσε η βενζίνη το Φεβρουάριο του 2020, στον ίδιο μήνα του 2021 το αντίστοιχο ποσοστό έπεσε στο 49,1%. Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα από 27% μερίδιο, τώρα έχουν 21,5% και δημιουργείται το εύλογο ερώτημα: προς τα πού στράφηκαν οι καταναλωτές;
Προς την ηλεκτροκίνηση, είναι η απάντηση. Τα συμβατικά υβριδικά από 12% ανέβηκαν στο 22,1% και τα επαναφορτιζόμενα, είτε μιλάμε για υβριδικά Plug-In Hybrid, είτε για αμιγώς ηλεκτροκίνητα, έφτασαν στο 4,9% από το μόλις 0,8% που είχαν πέρυσι τον Φεβρουάριο. Το φυσικό αέριο υποχώρησε ελαφρώς φτάνοντας στο μερίδιο του 1,3%, από το 1,6% που είχε, ενώ το υγραέριο ανέβηκε στο 1,1% από το 0,0%.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.