To Nissan Qashqai αποτελεί ένα μοντέλο με τεράστια σημασία για τη Nissan, καθώς η επιτυχία κάθε γενιάς του σε όλη την Ευρώπη, αλλά και στην Ελλάδα, έχει δημιουργήσει έναν πραγματικό μύθο. Παγκοσμίως, το μοντέλο έχει παραχθεί σε περισσότερα από 5.000.000 αντίτυπα, με τα 3.000.000 από αυτά να έχουν διατεθεί στην Ευρώπη.
Από το 2007 που παρουσιάστηκε το μοντέλο, έχει γίνει το εμπορικό πρότυπο στην κατηγορία των SUV της ευρωπαϊκής αγοράς. Ή, αλλιώς, αυτό που πρέπει κάθε άλλος κατασκευαστής να εκθρονίσει.
Στη χώρα μας, αντίστοιχα, το Qashqai κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας που σήμερα ονομάζουμε SUV το 2009 και από τότε δεν την έχασε ποτέ. Παρότι στην πορεία παρουσιάστηκαν εξαιρετικά ανταγωνιστικά μοντέλα, που σήμερα μετρώνται σε δεκάδες.
Πρακτικά, το Qashqai ήταν το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των C SUV, καθώς έδωσε έμφαση στην πρακτικότητα της καθημερινής χρήσης, στην οικονομία, στους χώρους και στην άνεση, κλέβοντας αγοραστές από την εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία C των κλασικών πεντάθυρων Hatchback.
Έδειξε έτσι και στους υπόλοιπους κατασκευαστές «αυτό που θέλουν οι οδηγοί», με αποτέλεσμα στη συνέχεια να προκύψει ένα τσουνάμι νέων SUV από κάθε μάρκα, μαζική, premium ή πολυτελή. Ας γνωρίσουμε όμως την ολοκαίνουρια, τρίτη γενιά του Nissan Qashqai.
Η εξέλιξη ενός πετυχημένου μοτίβου
Παρότι το νέο Nissan Qashqai βασίζεται στο εντελώς νέο πλαίσιο CMF-C, με μήκος 4,425 μέτρα είναι μόλις 3,5 εκατοστά μακρύτερο του απερχόμενου μοντέλου και σαφώς στην καρδιά της κατηγορίας C από άποψη διαστάσεων. Η σχεδίαση του αμαξώματος, που στην δεύτερη γενιά είχε πραγματοποιήσει ένα αισθητικό άλμα, πλέον διατηρεί τις βασικές γραμμές του απερχόμενου μοντέλου και τονίζει τις λεπτομέρειες, με στόχο τη σύνθεση ενός σύγχρονου, αλλά κομψού και επιβλητικού αποτελέσματος.
Το σύνολο, όπως αποδεικνύουν οι εικόνες προς το παρόν, μόνο πετυχημένο μπορεί να θεωρηθεί, τόσο από αισθητική όσο και από χωροταξική άποψη.
Πιο άνετο, πλήρως ψηφιακό εσωτερικό
Μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών και ένα προαιρετικό head up display με διαγώνιο 10,8 ιντσών, αναλαμβάνουν να προσφέρουν στον οδηγό κάθε πληροφορία, όσο εξειδικευμένη και αν είναι. Με τη δυνατότητα μάλιστα να επιλέξει ο ίδιος τον αριθμό και τη διάταξη των ενδείξεων.
Στο κέντρο του ταμπλό μια ακόμα ψηφιακή οθόνη 9 ιντσών αποτελεί το κέντρο χειρισμού του συστήματος πολυμέσων NissanConnect που στην πιο πρόσφατη εκδοχή του διαθέτει τη δυνατότητα συνεχούς σύνδεσης με το διαδίκτυο, τη δυνατότητα λειτουργίας ως wifi spot για έως και 7 συσκευές, τη διασύνδεση με κάθε smpartphone και την υποστήριξη εφαρμογής για την εξ' αποστάσεως επικοινωνία με τον οδηγό.
Επιπρόσθετα, υποστηρίζεται το σύστημα πλοήγησης της TomTom με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, ενώ διαθέσιμη είναι και μια πρωτοποριακή εφαρμογή εύρεσης του οχήματος σε περίπτωση κλοπής.
Χάρη στην αύξηση του μεταξονίου κατά 2 εκατοστά, το νέο Qashqai προσφέρει επιπρόσθετο χώρο 2,8 εκατοστών για τα πόδια των πίσω επιβατών και 1,5 εκατοστών για το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από τα 430 στα 504 λίτρα, 74 περισσότερα, ενώ είναι εξαιρετικά πρακτικός και με διαθέσιμη παροχή ρεύματος.
Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης κορυφαίας τεχνολογίας, υπό την ομπρέλα του ProPilot, ενώ και σε επίπεδο εξοπλισμού άνεσης περνά το σύνορο των premium SUV, καθώς στα προαιρετικά στοιχεία περιλαμβάνονται μεταξύ πολλών άλλων καθίσματα με λειτουργία μασάζ για οδηγό και συνοδηγό, αυτόματο ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του χώρου αποσκευών και φώτα LED με αυτόματη προσαρμογή δέσμης ανάλογα τις συνθήκες.
Κινητήρες μόνο βενζίνης και υβριδικοί
Όλη η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων στο νέο Nissan Qashqai περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης μόνο, mild hybrid 12V και full hybrid. Τα πρώτα έχουν κινητήρες βενζίνης turbo 1.3 λίτρων ισχύος 140 και 160 ίππων, ενώ το full hybrid με την ονομασία E-Power θα διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.5 λίτρων και ηλεκτρικό. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι ότι ο θερμικός κινητήρας με ισχύ 157 ίππων θα λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια και η κίνηση στους εμπρός τροχούς θα παρέχεται μόνο από το ηλεκτρικό μοτέρ των 190 ίππων.
Ο γνωστός κινητήρας βενζίνης των 1.3 λίτρων που τοποθετήθηκε στο Qashqai το 2018 έχει περίπου 30% νέα εξαρτήματα, καλύπτει με άνεση τις προδιαγραφές Euro 6d και έχει πολύ μικρότερες απώλειες λόγω τριβών και ακόμα καλύτερη ποιότητα λειτουργίας. Βελτιωμένο είναι το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αλλά και το αυτόματο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων). Το δεύτερο θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση των 160 ίππων, όπως και η μετάδοση της κίνησης στους 4 τροχούς.
Πλεονέκτημα το νέο πλαίσιο
Με το νέο πιο στιβαρό πλαίσιο CMF-C, η Nissan υπόσχεται πως η ήδη πολύ καλή οδική συμπεριφορά του Qashqai γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα στις 2WD ή πολλαπλούς συνδέσμους στις 4WD εκδόσεις, είναι περισσότερο ενδοτική και άνετη, χωρίς όμως να θυσιάζει την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης και των αντιδράσεων του αμαξώματος.
Με αυτό το δεδομένο, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα μοντέλο ικανό να διασχίσει κάθε οδόστρωμα, με οδική συμπεριφορά κλασικού πεντάθυρου hatchback.
Το νέο Nissan Qashqai, σε εκδόσεις 2WD και 4WD με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο στις εκδόσεις mild hybrid, καθώς και 2WD αυτόματο στην έκδοση full hybrid E-Power, θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας τον Ιούνιο του 2021.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.