Μπορεί στην Ευρώπη και πολύ περισσότερο στην Ελλάδα ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με την ονομασία NIO να είναι παντελώς άγνωστος, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχει μπει στο μικροσκόπιο των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών του κόσμου.
Το γιατί το εξηγεί η χρηματιστηριακή αξία της ΝΙΟ. Παρότι η κινεζική μάρκα κατασκεύασε μόλις 43.728 οχήματα πέρυσι, έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 92 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ξεπερνώντας σε αξία κολοσσούς με μεγαλύτερη των εκατό ετών ιστορία, όπως η Daimler και General Motors.
Η αξία αυτή μάλιστα εκτοξεύτηκε προς τα πάνω με την ανακοίνωση ενός νέου μοντέλου στη γκάμα της, του πολλά υποσχόμενου NIO ET7. Πρόκειται για ένα πολυτελές και μεγάλο σε μέγεθος σεντάν αυτοκίνητο, με μήκος περίπου 5,1 μέτρα και πλάτος 2, το οποίο συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία και την πολυτέλεια, σε πολύ λογική μάλιστα τιμή.
Το NIO ET7 είναι κορυφαίο αεροδυναμικά, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23, προσφέρει επιδόσεις supercar, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα και αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση της μπαταρίας του που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα.
Όλα τα παραπάνω, μπορεί κανείς να τα αποκτήσει στη μακρινή Κίνα με μόλις 84.000 ευρώ, όταν το υποδεέστερων προδιαγραφών Tesla S Performance, κοστίζει στην Ελλάδα άνω των 100.000 ευρώ, ενώ η κορυφαία του έκδοση Plaid φθάνει στις 140.000 ευρώ.
Σύμφωνα με τη NIO το ET7 είναι έτοιμο για να κινηθεί εντελώς αυτόνομα στο μέλλον, καθώς διαθέτει 33 στον αριθμό αισθητήρες, ραντάρ και υψηλής ευκρίνειας κάμερες.
Παρότι εξαιρετικά πληθωρικό σε όλα του, το NIO ET7 διατείνεται ότι είναι ιδιαίτερα φιλικό στο περιβάλλον, καθώς όλα τα υλικά του εσωτερικού του κατασκευάζονται από ειδικές φυτικές πρώτες ύλες, που ανακυκλώνονται μεν αλλά είναι και βιοδιασπώμενες ταυτόχρονα.
Η NΙΟ εδρεύει στη Σαγκάη και ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2014 από τον Γουίλιαμ Λι, πρόεδρο της Bitauto και της NextEV. Έκτοτε η εταιρεία χρηματοδοτήθηκε από πολύ μεγάλες εταιρείες, όπως η Lenovo, με αποτέλεσμα να διαθέτει σήμερα μια γκάμα τριών αμιγώς ηλεκτρικών SUV μοντέλων, με τις ονομασίες EC6, ES6 και ES8, με κύριο χαρακτηριστικό τους την πολύ κομψή σχεδίαση και τη μεγάλη αυτονομία, που ξεκινά από τα 580 και φτάνει έως και τα 615 χιλιόμετρα.
Η ΝΙΟ δραστηριοποιείται στο segment των premium οχημάτων της Κίνας, καθώς οι τιμές των μοντέλων της ξεκινούν, με βάση τις τρέχουσες ισοτιμίες, από τα 55.000 ευρώ περίπου.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.