Μενού
Κίνηση στους δρόμους
Κίνηση στους δρόμους | ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
  • Α-
  • Α+

Η κατάσταση στους αθηναϊκούς δρόμους δεν αλλάζει.

Καθημερινά ακινητοποιημένα οχήματα, είτε από μηχανική βλάβη, είτε λόγω τροχαίου ατυχήματος προκαλούν κυκλοφοριακό κομφούζιο στη λεωφόρο Κηφισού.

Όσοι κινούνται, ειδικά τις ώρες αιχμής, στο συγκεκριμένο δρόμο θα έχουν παρατηρήσει ότι δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης για να φτάσουν πιο γρήγορα στον προορισμό τους.

Παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα δυσκολεύουν τους οδηγούς λεωφορείων να στρίψουν. Διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα «μειώνουν» τις διαθέσιμες λωρίδες κυκλοφορίας για τους διερχόμενους οδηγούς. Πολλοί οδηγοί αλλάζουν λωρίδες κυκλοφορίας ή στρίβουν χωρίς να βγάλουν «φλας». Κοινή συνισταμένη… Όλοι αυτοί έχουν το αίσθημα της ατιμωρησίας.

Όπως λένε όσοι έχουν ταξιδέψει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εκεί οι οδηγοί τηρούν αυστηρά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας γιατί ειδικά στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν κάμερες όχι απλά για τη διαχείριση της κίνησης αλλά για να εντοπίζουν τους παραβάτες οδηγούς.

Και επειδή υπάρχει και η κουλτούρα της οδικής παιδείας αλλά και το αίσθημα ότι αν κάνουν παράβαση θα εντοπιστούν και θα τιμωρηθούν κινούνται έτσι όπως πρέπει…

Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κάνει προσπάθειες να βγουν περισσότεροι αστυνομικοί της Τροχαίας στους δρόμους. Ο πρωθυπουργός χθες σε ανάρτηση του στο Facebook ανέφερε ότι: «Με την ευκαιρία, να επισημάνω για όσες και όσους δεν το έχουν ήδη προσέξει ότι σε αθηναϊκούς δρόμους έχουν τοποθετηθεί νέες κάμερες σε σημεία όπου παρατηρείται συστηματική παραβίαση των λεωφορειόδρομων από τους οδηγούς. Οι νέες κάμερες - 12 πλέον σε βασικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας - είναι ψηφιακές άρα πιο αποτελεσματικές στην καταγραφή των παραβάσεων από τις παλαιότερες αναλογικές που είτε είχαν τεθεί εκτός λειτουργίας είτε είχαν λεηλατηθεί. Στόχος είναι να διευκολυνθεί η κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως κίνητρο και για τη μη χρήση του ΙΧ τουλάχιστον στο κέντρο της πόλης. Θέλει προσοχή, γιατί τα πρόστιμα είναι τσουχτερά - 200 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων».

Επίσης, χθες σε ανακοίνωση της η ΕΛ.ΑΣ ανέφερε ότι «392 συλλήψεις και 5.457 παραβάσεις Κ.Ο.Κ. το τελευταίο εικοσιτετράωρο σε επιχειρησιακές δράσεις της ΕΛ.ΑΣ. σε ολόκληρη την επικράτεια για την πρόληψη της εγκληματικότητας».

Αυτό που δεν διαβάζει ωστόσο κάποιος είναι πολιτικές που να λένε «όχι» στο αυτοκίνητο και «ναι» σε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, όπως τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και το ποδήλατο.

Οι πολίτες πρέπει να αποκτήσουν άλλη κουλτούρα αναφορικά με τις μετακινήσεις τους. Δεν είναι δυνατόν στον Πειραιά, που εξυπηρετείται με τις γραμμές του Μετρό 1 και 3 αλλά και με τραμ και λεωφορεία, να υπάρχει καθημερινά κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Πρέπει να χαραχθούν πολιτικές αυστηρότερης αστυνόμευσης στους δρόμους και παράλληλα να δοθούν κίνητρα για να περιοριστεί η χρήση των αυτοκινήτων.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.