Μενού
αυγο ζαμπούνης
Στιγμιότυπο από την πασχαλινή διαφήμιση των καταστημάτων Jumbo
  • Α-
  • Α+

Δεν είναι κακή η νέα πασχαλινή διαφήμιση του Jumbo. Έχει τον Χρήστο Ζαμπούνη, έναν κύριο που γνωρίσαμε στην τηλεόραση ως επαγγελματία καταχητή του savoir vivre, ο οποίος σήμερα, στην εποχή των social media καλύπτει άψογα τον ρόλο του boomer, του (όχι απαραίτητα γραφικού) θείου που κάθεται με τη νεολαία.

Έχει ένα σενάριο που θα το καταλάβουν όλοι, από τον καθηγητή πανεπιστημίου μέχρι τον εργάτη της οικοδομής, και ευτυχώς λείπει το γνωστό μουσικό jingle που έχουμε συνηθίσει, αυτό που πάντα κάτι θυμίζει από τα τρέχοντα σουξέ, πάντα με τη λέξη «jumbo» στο ρεφρέν, αυτό που καταλήγει να μας κολλάει σαν τσίχλα στο μυαλό.

Ε, τότε γιατί η γκρίνια;

Εύλογη η απορία του παραπάνω μεσότιτλου. Όχι, δεν υπάρχει καμία γκρίνια, ούτε για τα Jumbo, ούτε για τον συμπαθέστατο κύριο Ζαμπούνη. Υπάρχει μόνο μια διαπίστωση, η οποία εύκολα προκύπτει από τη διαφημιστική καμπάνια του δημοφιλούς brand παιχνιδιών/επίπλων και άλλων πολλών προϊόντων καθημερινής χρήσης, που μας προκαλεί μειδίαμα και μελαγχολία ταυτόχρονα.

Η ανάγκη για γέλιο υπάρχει στις διαφημίσεις των brands όπως το συγκεκριμένο πολυκατάστημα. Ο κόσμος θέλει να ψωνίσει με χαρά, δεν θα τον εμπνεύσει ο Καρκαβίτσας ούτε ο Ρασκόλνικοφ του Ντοστογιέφσκι για να αγοράσει λαμπάδες και πασχαλινά αυγά.

Πώς κάνεις χιούμορ όμως σε μια εποχή που δεν προβάλλεται σχεδόν καμία κωμωδία στην ελληνική τηλεόραση; Η απάντηση είναι το cringe, δηλαδή η δημιουργία κάποιας αμήχανης ατμόσφαιρας, και το διακριτικό αυτο-τρολάρισμα του πρωταγωνιστή, όπως έπρατταν οι πρωταγωνιστές της τηλεοπτικής σειράς The Office.

Αν κάποιος βγαίνει ως χαζούλης στην τηλεόραση, οι θεατές θα γελάσουν ή έστω θα μειδιάσουν, και στη χειρότερη περίπτωση, θα σχολιάσουν στο Facebook «τι γελοίο είναι αυτό θεέ μου».

Κάτι σαν win-win είναι αυτό το χιούμορ σε μορφή χυλού, κάτι που δεν προσβάλλει κανέναν, δεν προσφέρει και ιδιαίτερα γέλια, αλλά τουλάχιστον, «κάνει» τη δουλειά.

Είναι αυτό χιούμορ όμως; Διατηρώ τις αμφιβολίες μου.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA